INTE SÅ LÄTT

Att börja blogga igen har sina sidor. Det tog i vart fall minst fem minuter innan jag kom på hur jag kom in i min egen blogg.

Idag funderar jag över Centern. Nej jag är inte bekymrad, inte förvånad. Kanske bara skadeglad. Ett parti som så radikalt förflyttar sig från sina grundvärderingar, som C har gjort, kan inte annat än få problem.
Det behövs varken gamla eller nya moderater när Maud är i farten. Hon fyller snabbt rollen som högermorsa med ungefär samma politik som Thatcher en gång hade.
Mig förvånar det inte.
Redan på den tiden när jag kände henne (70-talet) var hon den mest högervridne av alla CUF:are som då fanns i Ångermanland (och det var rätt många) och hon hade redan då ett fruktansvärt "hat" mot svensk fackföreningsrörelse.
Men jag känner ju många centerpartister som är kloka omdömesgilla och som står för en pragmatisk "småfolksideologi" vart dom skall ta vägen i det centerparti som Maud håller på forma är svårt att förstå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0