Soligt!

Såvitt jag kan förstå är detta årets varmaste dag...... hitintills. I vart fall i Karlstad. Eftersom jag jag har en härlig luftkonditionering på jobbet är det inga problem att också sitta kvar här. Sol är fint, om än i lämpliga doser.
Eftesom jag har en hy som inte vill bli brun men däremot knallröd om jag inte passar mig är det inga problem att hålla mig i skuggan.
Solning i tidig ålder har däremot satt sina spår. Regelbundna besök på hudkliniken där man ibland skär, ibland fryser bort, så kallade basaliom som är en godartad form av cancer som inte sprider sig.
Med vetskap om vad solen faktiskt ställer till, och nu i en allt snabbare takt, försöker jag att ge goda råd till hustru och söner. Det kan vara snyggt med en fin solbränna men den är aldrig värd det pris som kan komma av strävan till den åtråvärda solbrännan.
Landstinget i Örebro har en bra länk för Er som vill veta mer.
http://www.orebroll.se/uso/vanligklinik____2394.aspx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0