TORSDAG

  • Efter Modos överköring av "Skelet" (Skellefteå) kan man börja tro på att det kan bli himmel i allafall. Nu riktades allt ljus mot Foppa. Få insåg att det var Modos kedja med Zuccarello, Skröder och Susse, som vanligt var störst. och att 4:e linan med de två power finnarna Tuokko och Torkki samt Molinder pumpade luften av SAIK. Att dessutom Steen och Yetman blev som nya spelare med Foppa. Att man sen ha en andrakedja med Svartvadet, Ulmer och Salomonsson. Lasse Granqvist blev så till sig att han nämnde SM guld minst två gånger. Själv försöker jag stå på jorden även om skotten blev 48-16!!!! Tyvärr var min gode vän Modo-iten inte lika begeistrad som jag och Granqvist. "Somnade dom inte till lite i andra" var hans kommentar. Undrar hur många mål dom skulle gjort för att jag skulle få ännu lägre ränta?

  • Folkomröstningen inställd i Karlstad kommun. Ett klokt beslut av mina vänner i kommunen. För övrigt undrar jag om inte gårdagens lysande ledare i VF, skriven av chefredaktören Peter Franke, hade sin betydelse att en del besinnade sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0